dimecres, 7 de març del 2018

ASSUMIRÉ L’ERRADA... PERÒ HO PAGARÀ MATTEO!


Image result for italia elecciones matteo renzi
Fa uns quants mesos vaig escriure sobre Renzi i sobre allò que, a totes, semblava una gran victòria en unes hipotètiques eleccions avançades. Ho vaig escriure l’endemà del referèndum en què, quan era el primer ministre del govern italià, va demanar el suport al poble per modificar la Constitució i la formació de la cambra del Senat. Al final, Renzi va perdre per poc però, si es té en compte que s’enfrontava a la resta d’agrupacions polítiques juntes, allò que semblava una derrota haguera pogut transformar-se en una gran victòria si s’hagueren convocat unes eleccions estatals de manera ràpida. Renzi va dimitir, cosa que no està malament perquè haguera pogut dedicar-s’hi, de ple, a la hipotètica campanya electoral, però no ho va fer: ho va deixar córrer.

El temps ha anat passant i la cosa s’ha refredat, així que ara, diumenge passat, hi van haver eleccions i el seu partit, amb ell al capdavant, va patir les conseqüències de la seua indecisió, enfonsant-se en el resultats finals. Ara està l’assumpte mogudet i hi ha un govern difícil de formar, tot i que ha quedat clar que el pitjor enemic d’Itàlia és la immigrantor (per dir-ho d’una manera políticament correcta, emprada per Empar Moliner). A tot açò, em ve una pregunta a la ment: què hauran votat els milers d’italians que viuen fora de la Bota? També pensaran així? I ara quan al Regne Unit s’apliquen reformes més severes contra els estrangers, què en diran? Perquè a mi m’han comentat que algun italià sí que hi ha, per Anglatera...

Ara, només em queda que assumir el meu fracàs, però vull fer-ho amb dignitat i carregar-li el mort a Matteo perquè em sembla que no ha estat prou àgil en la seua presa de decisions. Diuen que ha tornat a dimitir, ara del càrrec de presidenciable pel seu grup polític, però que no descarta presentar-se, de nou, després d’un temps, supose que amb unes altres sigles, si és que ho fa. El problema és que, amb els antecedents de què disposem, Matteo podria presentar-se, de nou, a l’edat de Berlusconi, i nosaltres no poder-ho vore ja, per motius de salut. En fi: addio, Matteo!


Salvador Sendra