divendres, 8 de setembre del 2017

EL NEGOCI DE LA MASCULINITAT

Resultat d'imatges de cuidado hombres
La dura vida de l'estètica i la cosmètica no és això que ara està apareixent als mitjans de comunicació perquè L'ORÉAL ha acomiadat una dona transsexual (o un home transsexual –perdoneu però mai he sabut com definir eixos canvis) ja que diuen que ha fet comentaris que no encaixen en les línies de la companyia. Puc pensar que este és un sector en auge perquè el canvi sexual no ha d'anar associat a les necessitats del cabell, de la pell, dels ulls o d'altres parts del cos relacionades amb els productes de cosmètica. Per tant, una dona que s'haja operat per fer-s'hi pot utilitzar una colònia de dona però una crema hidratant masculina, per exemple. A més, quasi es pot deduir que esta persona es gastarà dinerets amb els productes pertinents.
Quan es va posar de moda tot això dels metrosexuals, les empreses dedicades a l'estètica van obrir tot un món: homens masculins i consumidors de tota mena de potingues i altres elements relacionats amb un terreny abans femení! Després, hi ha qui pensa que això de les barbes és una contrapartida a la finor imperant, però jo puc defensar la negació: les barbes no han estat de moda per masculines, sinó per negoci. Depil·lacions de cames, de braços, de pits, de celles, de... el pèl es va transformar en l'enemic de l'home modern fins que... fins que els mascles es van quedar calbs!
I, què podien fer les fàbriques amb els sabons, les laques, els fixadors, les cremes hidratants i altres elements destinats a la cura de la cabellera? Doncs, fàcil: van posar de moda les barbes fins que, si més no, s'exhauriren els excedents. Ara, però, entrem en un moment d'incertesa perquè l'home masculí està pelat com una pilota de futbol i, a més, està perdent la barba a causa del nou estil rasurat. A tot això, cal afegir que la resta de pèl del cos ja l'ha abandonat; i és este home masculí i modern, impolut, pelat en la seua totalitat, el potencial consumidor de productes d'estètica que, durant la crisi, s'ha estat afaitant cames, braços, pit i pito pel seu compte i risc.
Cremes depil·latòries, productes hidratants per a després, colònies adequades a cada moment o part del cos, sabons per a la cara, per al cap o per al piu, pomadetes antiarrugues i adequades a cada indret (ulls, galtes, bigot...). M'adone que no tinc la capacitat per seguir ni per inventar res més però, d'altra banda, tot i no poder preveure un futur que vaja més enllà del maquillatge viril, he sabut interpretar el passat i el present. Acabe ací: me'n vaig al gimnàs!


Salvador Sendra