dilluns, 11 de maig del 2015

ALEGREU-VOS: GRÈCIA SE SALVA!


Fa dos o tres dies que no dorm a causa de la impressió... Concretament, des que vaig escoltar que la dona de Varoufakis era la protagonista de la cançó Common people, de Pulp. I jo que pensava que ja estava de voltes de tot i que res ja em podia sorprendre!
Common people va ser una cançó coneguda fa unes dècades, així com els seus autors, Pulp, una banda londinenca, estranya però simpàtica. La veritat és que vaig recuperar esta cançó a partir d’un article d’Empar Moliner en què tractava l’estupidesa de la dona que protagonitzava la cançó. L’article de Moliner incidia en una xica bé que no sabia pràcticament res de la vida; i es referia a les coses més comunes com pot ser comprar el pa, posar la rentadora o pagar-li a la caixera del supermercat.
Empar Moliner ironitzava fa uns anys amb la lletra de Common people i a mi em va fer molt gràcia la manera en què ho feia. Sembla que pensava ―com jo― que no podia haver cap persona tan aïllada de la realitat i que només de vore la tele ja et podies imaginar com vivia la gent normal. Doncs, no! I la raó de la negació es va transformar en la cançó de Pulp. De segur que el seu cantant i compositor també es deguera quedar a quadres quan va conéixer esta xica; tant que la impressió el va dur a composar la cançó.
La gauche divine de Grècia, com vaig llegir l’altre dia, sembla que és ben divina... I, a més, resulta que la princesa de Pulp és l’actual dona de Varoufakis. Esta dona és la mateixa que el cantant anglés va dur un dia al supermercat perquè puguera vore com es feia la compra, perquè volia saber què feia la gent normal un dia normal.
Ara ja veig que Grècia està en bones mans perquè el seu ministre d’economia segur que sap cuinar, rentar la roba, comprar el pa i, a més, es coneixedor dels preus i dels productes. Ara estic més convençut que mai que Grècia eixirà de la crisi perquè sé que la dona del ministre d’economia no sap ni fregir un ou i li toca fer-ho tot a ell. No hi ha res com tindre un ministre comú per estar tranquil: els seus problemes són els teus, excepte els matrimonials.
 
Salvador Sendra Perelló