dissabte, 23 d’agost del 2014

Miscel•lània: pensaments despensants.

Òbric una sèrie anomenada miscel·lània, on penjaré pensaments escrits ràpidament, sense pensar, per això els anomene "pensaments despensats", encara que haguera sigut més encertat anomenarlos "malpensats", però aquesta paraula és massa polisèmica. Allunyat de les reflexions, igual poden ser xorrades, parides que pensades. S’escriuran quan em passen pel cap, es publicaran quan hi haja unes quantes que òmpliguen un full o full i mig. Com sempre, esteu convidats a comentar. La imatge que il·luste cada post serà un quadre d'algun pintor que tinga relació amb algun tema o no.

*****

Cada vegada que sent que diuen “he vist a la tele”, “he sentit a la tele”, “a la tele fan”… em donen ganes de cridar: APAGA LA PUTA TELE! No ho faig perquè em prendran com un sonat.

*****

Parlant de la Tele: no he sentit dir a ningú que trobe a faltar la programació de Canal 9. Serà que a ningú li ha deixat un buit existencial?
*****
Per cert, una pel·lícula sobre la TV vos deixe el discurs final, si vos fa pensar i pegar-li una patada a la TV, potser hi haja un futur amb gent lliure.

*****
Ja tot el món dona per suposat que els assassins de l’ISIS, Estat Islàmic de Irak i Síria, han sigut finançats pels Estats Units. I què, no passa res, els ianquis fan la seua feina en benefici de la Humanitat. És l’excepcionalisme americà.
*****
Resulta que m'ha donat per llegir "La teoria general de l'ocupació, l'interés i els diners" de J.M. Keynes. La veritat és que m'està costant molt entendre-la. Jo pensava que és la manca de formació econòmica i de intel·ligència. Avance molt a poc a poc, i ho alterne amb altres lectures. Cada vegada que li dedique una estona, em passe més temps googlejant conceptes que realment llegint el text. Total que ho alterne amb una altra obra d’un altre economista, entre altres coses, "Els Diners" de Galbraith, i mireu que diu Galbraith de l'obra magna de Keynes:

Es una obra profundamente oscura, mal escrita y publicada prematuramente. Todos los economistas dicen que la han leído. Solo lo han hecho un puñado de ellos. Los demás sienten el secreto remordimiento de que nunca lo harán. Parte de su influencia se debió a que era incomprensible.

Bé, almenys veig que no sóc tan estúpid com començava pensar.


Oskar "Rabosa".